Ford Taunus klubben Norge Forum Index Ford Taunus klubben Norge
Forum for Ford Taunus klubben Norge
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

kamaksel

 
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Motor og drivverk
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Guest






PostPosted: Sat Aug 13, 2005 3:02 am    Post subject: kamaksel Reply with quote

hallo:) lurer på hva en trim kam aksel gjør? dytter den ventilen lenger ned eller? 266 - 300? ossen gir de forskjellig økning på turtallet? 1000 - 6000 og 2500 - 7000? og plan sliping gir bedre kompresjon? takker for alle svar Very Happy
Back to top
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 7:42 pm    Post subject: Reply with quote

Hei.
Å beskrive en kamaksel er ikke gjort på et øyeblikk.
Hvis du ser på profilen på en kamaksel så har du 3 hovedpunkter:
-Løft.: dvs høyden på kammen. Generell regel er at jo mer løft desto mindre moment, men dette kan kompenseres gjennom andre deler av motoren. f.eks høyere fyllingsgrad.
-Profil.: dvs hvor "skarp" den ser ut fra siden, desto skarpere desto kortere åpningstid.Som en avrundet tann på en håndsag. Desto rundere profil, desto lenger åpningstid. Merk: kamhøyden kan være lik, men åpningstiden veldig forskjellig.
-Grader.:dvs det antall grader selve veiva roterer på den tiden inn-ventilen ikke er i ventilsetet, målt på en ventil. vanligvis no.1
266 grader og 300 grader er en betegnelse som leverandører bruker for i korthet å beskrive en kams egenskaper.
Les mer her for detaljert beskrivelse: (NB: Engelsk)
www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/redesign/PiperCamFrames.html
255 gr. regnes som veldig mild trimming, gir mer krefter på lav rpm.
270 gr. regnes som rask "gatekam" på en ellers umodifisert motor.
285 gr. regnes som en rask kam i en modifisert motor.
300 gr. Brukes i sterkt modifiserte motorer, og gir lite krefter på lave rpm, mest i det høyere turtallsregisteret.
320 gr. "Sinna" kamaksel, racing-klasse over denne. Ofte brukt på motorer som er modifisert til å takle opptil 9000rpm.

Desto mer løft det er på en kam, desto raskere kan ventilen komme i kontakt med stempelet. dvs mye løft på høyt turtall kan medføre kontakt mellom stempel og ventil. Derfor har mange motorer som er modifisert frest ut spor i stempeltoppene for å hndre havari.
Før i tiden var utfresing uvanlig, på alt annet enn racing.
Idag er utfresing like vanlig som ABS, de fleste fabrikanter prøver å gjøre motorene mer økonomiske, og samtidig sterkere.

Ikke godt å si nøyaktig hva en 266 graders kam gir deg. Dette varierer normalt litt fra leverandør til leverandør. Men generellt kan en si det slik:

266 gr. Gir en generell økning av moment på lavere turtall, akkurat hvor mye avhenger av forgasser/innsprøytning, dvs fyllingsgraden ditt system kan yte. Økning vil være alt fra 8-18hk, normalt sett. de fleste vil ved bruk på en 2.0 OHC med en original weber 32/36 se ca 12hk over turtallsområdet 1400-6000 rpm.

300 gr. Gir også en generell økning av moment, (som over egentlig)
Men denne kammen vil normalt gi mesteparten av kreftene fra seg ved høyere turtall. Blir gjerne kombinert med lettere svinghjul for å få full utnyttelse av kammen. I slike tilfeller må man som bytte de originale ventilfjærene også, da de originale vil kunne få "etterheng" på høyere turtall som igjen vil kunne medføre kollisjon mellom stempel og ventil.
Ofte blir også lettere vippearmer benyttet til slike, all masse som reduseres vil øke hurtigheten til enkeltdelene, og gi bedre respons.
En 300 gr. kam bør kun benyttes hvis motoren er modifisert slik at den vil takle de høyere turtall som normalt vil oppnås med en slik kam.
Virkeområde er normalt fra 3000-7500rpm.
Effektøkning avhenger av alt det andre som blir gjort.
F.eks bytte av vippearmer, ventilfjærpakke, kam, forgasser( f.eks. til 2stk Weber 40 DCOE), grenrør, porting, letting av svinghjul osv osv.
Normalt vil kammen gi deg alt fra 15hk ++ og opp imot 100hk ettersom hvor mye annet som blir utført.
Tror ikke det skulle være nødvendig å gå mer i detalj på kam.

Plansliping, høvling osv.. "kjært barn har mange navn"
Gjøres normalt sett for å heve kompresjonen på motoren, for på den måten å øke kreftene.
Plansliping av mild type, normalt sett bare brukt for å gjøre toppen plan(dvs rett, eller helt flat om du vil) Da tar man bort alt fra noen hundredelsmillimeter og opptil noen tidels millimeter.
Gjøres ofte etter at en motor har blitt overopphetet, da toppen gjerne buer seg under slike oppvarminger.

Normalt vil ikke planing medføre noen fare på eldre motorer. På en splitterny motor derimot vil dette kunne medføre havari i de verste tilfeller, da klaringen mellom stempler og ventiler er veldig liten fra før av.
Plansliping blir ofte brukt som en siste finish ved porting, dette for å være sikker på at evt småriper på undersiden havner mot pakningen slik at lekkasje kan oppstå.
Ved trimming kan man ofte se at noen bruker hemisfæriske stempler, dvs stempler som har en "kuppel" oppover. Denne kuppelen går opp i sylidertoppen slik at kopressjonen blir økt på denne måten fremfor planing. Hemisfæriske stempler kommer igjen i navnet på de amerikanske HEMI-motorene, hovedsakelig brukt av Chrysler.
Jeg har lest i utgaver av Classic Ford at man kan hente ut opp mot 300hk av en OHC motor, dette UTEN turbo. riktignok vil en slik modifisering koste det hvite ut av øyet, men er fullt mulig.
Vil du ha så mye hester bør du heller seriøst vurdere en Cosworthmotor.
Håper dette gav deg noen brukbare svar, og at jeg ikke ble alt for detaljert og teknisk. Spør igjen hvis du trenger mer informasjon. Very Happy

PS: Hvis du kjører en OHC motor opp i for høyt turtall så vil "normalt" sett råden komme ut på høyre side av blokka, mot starteren. Dette fordi det svakeste punktet på En Taunus OHC-motor er boltene på rådene.
Bare til informasjon. Idea
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Sun Aug 14, 2005 2:26 am    Post subject: kam Reply with quote

takker for masse lærerik info Very Happy
men fyllingsgrad?
og med en 266graders kam, green rør, porting å litt høvling og en 2port weber? eller dobbel weber? på en 2.0L sierra motor i taunus vil vel hjelpe på litt? sterker ventil fjærer? skader vel ikke uannsett?
Back to top
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Sun Aug 14, 2005 11:53 pm    Post subject: Reply with quote

Fyllingsgrad er hvor mye bensin/luftblanding du får i løpet av innsugssyklusen på kammen.
Desto høyere fyllingsgrad desto mer krefter.
Du kan bruke en 266 grader uten andre ting på motoren, men jeg ville anbefalt litt mer snacks i samme omgang.
Grenrør og trimeksos gjør at motoren puster lettere UT.
En original eksosmanifold er ganske trang innvendig og bremser eksosen ganske kraftig egentlig.
Husk Eksosen er "størst" har mest volum når den er varmest, derfor vil hindringer nærmest motoren alltid ha større innflytelse på avgitt effekt.
Enderør på 3,5" har ingenting med effekten å gjøre, kun lyden
(og utseende da).
Søk litt på porting på forumet her, eller følg linken. Cool
http://www.taunus.no/cgi/phpBB2/viewtopic.php?t=453&highlight=porting
Der står det ganske godt beskrevet angående porting. Very Happy
Les også denne, hvis du vil. Veldig bra beskrivelse, med bilder.
http://home.no.net/opel24v/porting/index.htm Very Happy

Ved porting, slip først med slipestifter i metall, deretter slipestifter i stein og evt til slutt med sandpapir-stifter.
Hvis du har tilgang, så skader vanligvis ikke glassblåsing og polering heller.
Angående polering er det delte meninger, noen mener at for glatte flater vil gi større bensindråper. Som igjen gir dårligere fyllingsgrad.
Andre mener at polering vil hindre bensin/luftblandingen i å kunne feste seg i brennkammeret som igjen betyr at forbrenningen skjer i "tomrommet" og ikke på stempeltoppen..
Uansett det som er viktig er å ikke ha noen skrap eller andre skarpe kanter inne i brennkammeret, som kan gi deg glødeskall, som igjen kan komme ut langs stempelringene og gi unødig slitasje. Sad

Angående forgassere. Mange alternativer å velge mellom, men Weber er mye brukt, både pga pris og pga effektutbytte.
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/index.php?manufacturers_id=42
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/product_info.php?products_id=3321
Trimkam 266 gr.+ Weber-kit + std. porting + planing + grenrør + eksos

Er du litt heldig samtidig som du gjør en bra jobb, så er ikke 140hk+ så langt unna sannheten.
Jeg ville anbefalt en "leakdown-test" dvs en full kompressjonstest før du begynner å byge om motoren. Så du ikke begynner å bygge på en motor som er i for dårlig stand generellt til å takle 150hk.

Bare spør om det skulle være mer. Very Happy
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Tue Aug 16, 2005 1:32 am    Post subject: Reply with quote

hyggelig at du "gidder" og svare Very Happy

men den 40 DCOE weberen, passer den på orginal manifolden som sitter på sierra motoren Question har ikke lyst til å kjøpe noe som ikke passer Confused

men forgasseren leverer vel ikke for mye bensin?

vet ikke helt om jeg tør å plane å porte toppen selv Rolling Eyes men det koster vel ikke alt for mye å sende det bort?

men da har jeg funnet meg en oppskrift på trimminga da, er kjekt å få takk i litt info før man begynner! Very Happy

266 kam + weber 40DCOE + porte og plane + ny manifold(greenrør) å eksos system høres vel ut som en grei begynnelse Question Very Happy
takk igjen for svar! Very Happy
Back to top
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Tue Aug 16, 2005 6:31 am    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
hyggelig at du "gidder" og svare Very Happy
Er vel ikke vanskelig det. Eller tenker du på en del av de andre svarene som ligger rundt på forumet?

men den 40 DCOE weberen, passer den på orginal manifolden som sitter på sierra motoren Question
Nei, den passer ikke der, DCOE er beregnet for sideinnsug. Se link for bilde: http://www.webcon.co.uk/weber/performance_carbs.htm Dyre her !!

har ikke lyst til å kjøpe noe som ikke passer Confused
Derfor jeg satte inn de to linkene til Rallydesign, de har forgassere, ny tilpasset manifold, ikke original, og linking mellom gasserne. Men hvis du skal bestille så sjekk nøyere, ettersom de fleste som leverer trim er i england. Dette fordi MYE er laget for Escort mk 1&2, og fordi det er mange modeller som har bremsekraftforsterkeren på motsatt side.

men forgasseren leverer vel ikke for mye bensin?
Kommer ann på hvor mye du tuner resten av motoren, men for mye bensin er faktisk litt bedre enn for lite bensin på trimma motorer. Mindre sjangs for brenning av ventiler og stempeltopper.Det finnes andre alternativer som er billigere og som passer på originalmanifolden. Alternativ kan være Weber 38 DGMS/DGAS Den er lik 32/36DGV/DGAV og passer på originalmanifold. Forskjellen er at 38DG** er toport-forgasser, ikke totrinns. Hvis du kjenner forskjellen. Den er beregnet for 2.0-3.0 liter dvs V6'erne til Ford. Se link: http://www.vulcanengines.com/brochure/index18.htm .. Ellers bør du nok bytte bensinpumpe også, er ikke helt sikker på hvilke du kan bruke.

vet ikke helt om jeg tør å plane å porte toppen selv Rolling Eyes men det koster vel ikke alt for mye å sende det bort?

Tror jeg ville overlat det til andre jeg også. Kommer ann på hvor i landet du er, men en lokal industrisjappe kan sikkert fikse det for alt fra 500,- og oppover.. tipper 1000,- er normen. ?? Question Har ikke fått gjort slikt på mange år nå, er ikke helt oppdatert der. Embarassed

men da har jeg funnet meg en oppskrift på trimminga da, er kjekt å få takk i litt info før man begynner! Very Happy
Les mer om trimming her f.eks.
http://www.vulcanengines.com/brochure/index6.htm
Eller også bestill en gratis katalog fra Burtonpower, den inneholder enormt mye info om trimming Very Happy


266 kam + weber 40DCOE + porte og plane + ny manifold(greenrør) å eksos system høres vel ut som en grei begynnelse Question Very Happy
takk igjen for svar! Very Happy

Bare hyggelig !! Wink Enig i at det lønner seg å sjekke på forhånd. Husk at du bør oppgradere bremser også. 9" tromler bak fra 2.0, og evt ventilerte Capriskiver foran med spacerkit til de originale caliperne dine, evt nye hvis de du har er slitt. Forresten, mulig RSEUROFORD kan hjelpe med mye av de delene du trenger. Se link på Taunus.no Very Happy
Ikke glem Biltilsynet oppi det hele heller da, de kan være innmari ekle, avskilting og slikt hvis de ikke liker det du har gjort. Twisted Evil



Du kan forresten finne mye (pent) brukt på ebay.co.uk Bare kikk litt, liten vits med linker til auksjoner, da de avsluttes med jevne mellomrom.
Søk på Weber i gruppen car parts.. f.eks.
Weber 38 DGAS til 8£
Manifold til Ford blokk med DCOE 51£
Dellorto DHLA40 til 30£ (Tilsvarer Weber 40 DCOE)
Komplett manifold med 2 stk DCOE 40 til 250£
2stk 40 DCOE til 100£
Bare for å nevne noen...
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Tue Aug 16, 2005 11:25 pm    Post subject: Reply with quote

Mener at du tar deg tid til å svare rundt på masse spørsmål Wink

men hvis jeg skal ha weber 40DCOE så må jeg da altså kjøpe 2stk av dem og så side innsugs manifold.

Eller weber 38 DGMS/DGAS som da blir billigere og enklere men kanskje ikke gir like så mye utbytte som 2stk weberDCOE:?:

nei biltilsynet er ikke alltid lette å ha å gjøre med Rolling Eyes
Back to top
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Wed Aug 17, 2005 7:34 pm    Post subject: Reply with quote

Går hjemme for tiden, har "litt" tid til overs. Confused

Så da kan jeg likegodt bruke tiden til å svare på ting jeg vet littegrann om. Hjelpe andre Ford entusiaster vet du.. Very Happy

Jepp, to stk DCOE, har bare sett en manifold som kun har 1slik på bilder.. Så jeg tror nok 2stk er mest brukt..

Forgasserservice eller RSEUROFORD kan kanskje hjelpe deg til helt riktig forgasser. Etter det jeg har lest burde 38DG** forgasseren være et bra valg, vurdert etter motorstørrelse og trimming.
Den er erstatningsforgasser til Granada og Capri 2,3-2,6-2,8 og 3,0 V6.

Biltilsynet ja.. En kan jeg kjenner var inne til kontroll med en VW, dårlig håndbrekk sa de.. Nei nei.. Må fikses OG ettersjekk.
Han moterte nye bånd, da de som var der var slitt.
Kom opp igjen, nei dårlige bremser foran i forhold til bak.. Må repareres OG etterkontroll.. Ingen andre mangler noen av gangene..
Tredje kontroll, Bremser OK, men frontruta måtte byttes, den var hvit i hjørnet.. OG inn til etterkontroll takk.
Kompisen ble selvfølgelig kjempeglad!!!! Twisted Evil Men måtte jo følge opp, den siste gangen gikk det ok..
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Wed Aug 17, 2005 10:53 pm    Post subject: Reply with quote

ja da blir det vel den toport weber38**** gasseren Wink
men den er altså 38mm den gasseren da eller?

ja de biltilsyn folka er klin gærne Shocked dem har helt klart bevist at dem kan herje som dem vil uten å vise noen sympati Rolling Eyes
Back to top
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Thu Aug 18, 2005 6:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jepp, tipper det vil være et bra valg.
Det hele ligger i navnet.. To-port-forgasser. .. Exclamation
Den vanlige Weber 32/36 DG** er jo to-trinns. Exclamation
Begge har to åpninger, men bruker dem helt forskjellig.
Ta en titt oppi den originale to-trinns.. Ved gasspådrag.. Motoren AV.
Da åpner først det ene spjeldet opptil 50-60% før spjeld no2 åpner i det hele tatt. Dette medfører lavere bensinforbruk på normal kjøring.
Ved skikkelig pådrag så åpner jo port no2 og da har du 2 fulle porter ved maks pådrag. Cool
På to-trinns er det omvendt. Der åpner begge porter nesten helt likt eller helt likt. Mange er justert slik at den ene åpner litt etter den andre 10-15% pådrag eller der omkring.. Dette for å ikke få for mye uforbrent bensin i systemet.. Wink

Vel, jeg har hørt andre historier om motsatt oppførsel også.. Så det er nok ikke alle ansatte på tilsynet som er høye på seg selv. Rolling Eyes
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Rune
Guest





PostPosted: Thu Aug 18, 2005 11:25 pm    Post subject: Store forgassere Reply with quote

Doble liggende Webrer kommer i konflikt med bremseservoen/pumpen. 40mm blir for smått for alt annet enn omtrent original motor. Jeg hadde dobble 40mm IDF (Stående) på Taunusen min (Porta, plana +300gr kam.) og den funka bare ikke over 5500 o/m. Til RS2000 leverte Ford 44mm IDF.
Back to top
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Fri Aug 19, 2005 1:08 am    Post subject: Reply with quote

Hei.
Bare fint med mer input Rune. Hadde du stor nok bensinpumpe til gasserne dine? 2 stk doble 40mm suger bra med "suppe" ..Måtte spørre, da det i teorien skulle vært mer enn nok..

Jeg tok litt av den infoen jeg kom med fra SpecialisedEngines.
Der beskrives 32/36 DG* Som god nok til stage 1 trimming.
Samt 38 DG** Brukt ved stage 2, sammen med bedre pumpe og filter.
stage 1 inkluderer kam osv..
stage 2 inkluderer boring til 2064 ccm eller evt 2096ccm, trimkam, råder, ventilfjærer, balansering, porting. og noe mer.. 1025 £ for deler ..
De sier ikke noe om hvilke grader de bruker på kammen. Surprised
Beskrivelsen sier kun at motoren er bygget for rask gatebruk samtidig med at smidigheten er beholdt ved å holde momentet oppe..

Det at de bruker en standard 38 DG** til en økning innen 50 hk området burde jo tilsi at 2 doble 40mm burde være "overkill"..

Jeg kan finne frem noen Fast Ford og classic Ford jeg har, der står det VELDIG MYE om trimming av OHC, BDA, COS, DOCH, CVH osv..

SOm jeg skrev i "quote-reply'en" min. Sjekk nøye da det ikke var sikkert 2 doble 40mm passet pga bremseservoen.

Kommer tilbake...
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Rune
Guest





PostPosted: Fri Aug 19, 2005 11:04 pm    Post subject: Reply with quote

Bensinpumpen var stor nok ja. Det var luft det ble for lite av. To doble forgassere bruker ikke mer bensin heller enn en enkel så lenge dysene er rette og effektuttaket er likt. Forresten veldig vanskelig å få "vanlig" folk til å forstå dette...Ellers dro motoren som et lokomotiv og jeg målte bilen 0-100 på 7sek. (Målt med mobiltlf klokke og øyemål.....) Kamakselen var en Kent FR33. Fast road/rally. 300/297gr.
Back to top
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Sat Aug 20, 2005 11:03 pm    Post subject: Reply with quote

NICE Very Happy Shocked Very Happy

Høres dritmoro ut !!

Forresten Spesialiced anbefaler bytte av bensinpumpe selv ved overgang til Weber 38 DG** .. Så den originale MÅ ut..
Rune, vet du om noen andre Ford mekansiske bensinpumper passer?

Klart det, med rette dyser og rett effektuttak i forhold til dette, så er det mange motorer som blir mer økonomiske med trim..
Se på bmw 520i og 525i pen kjøring gjør 520 litt billigere å kjøre med, men med en gang du trøkker litt ekstra, eller MÅ trøkke litt ekstra fordi motoren er forsvak så havner 525 på bedre forbruk.

Jeg hadde på min første Taunus en kort periode en 1.6 Sierra OHC med Ford VV-forgasser Sad (GRØSS) Fikk aldri motoren til å gå noe særlig, tror noen av alle de små gummislangene var på feil plass..
Jeg kjøpte en Weber 36mm enkel forgasser, som passet rett på manifolden til VV, monterte den og skrudde og justerte en hel masse.
Tok en test-tur, og bilen ble mye sprekere og brukte veldig lite bensin. Bare moro .. Very Happy

Kunne du ikke lagt til et slags scoop under panseret slik at du fikk mer luft bort til forgasserne eller noe slikt? Oppå panseret blir jo en smule synlig Very Happy hehe..
Blandingen av luft og bensin må jo være balansert.. Det er riktig..
På en annen bil jeg hadde, var det 2stk to-portforgassere.. Da må man i tillegg til å justere også balansere.. Det tar tid uten ordentlig utstyr..
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Ulf



Joined: 19 Feb 2007
Posts: 10

PostPosted: Fri Aug 31, 2012 10:23 am    Post subject: Kamaksel Reply with quote

Hei. Har noen av dere greie på forhandlere i Norge som selger kamaksler?

Tenkte å kjøpe denne til min Taunus som er en 1,6 Bravo, med Weber DGAV fra en Sierra 2.0.

http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=KBOHC270

Den bruker litt olje, så jeg regner med det er lurt å bytte oljetettingene når en først er igang. Noe annet som er lurt å få byttet? Reg-reima har jeg tenkt å bytte.

Pipercams peker til en forhandler i Østfold som heter Kenth Auto & Tuning. Noen erfaringer?

Hilsen

Vidar Rugset
913 45 903
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Motor og drivverk All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group