Ford Taunus klubben Norge Forum Index Ford Taunus klubben Norge
Forum for Ford Taunus klubben Norge

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Motor problem 2.l ohc, trenger sårt litt asistanse :(

Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Motor og drivverk
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tommyaleks

PostPosted: Fri Jul 06, 2012 11:42 am    Post subject: Motor problem 2.l ohc, trenger sårt litt asistanse :( Reply with quote

Hei. Som dere ser så sliter jeg med et aldri så lite motor problem som jeg ikke klarer å løse.
Motoren er en 2.0L ohc med en weber 32/36.

problem 1. sliter med å få stillt tenning skikkeligt, den går og små jager hele tiden og rpm er litt varierende, nå har jeg prøvd det meste snart, alt utenom å ta av toppen. Har byttet kabler, fordeler, nytt lokk osv. uten at det hjelper noe stort Det ryker litt blått av den når jeg trår til og ved oppstart, så mistenker ventilhetter.

problem 2. bilen går fint ellers og drar bra, kan kanskje virke litt seig men vi snakker jo om en 2.0 atomat så kan vel ike forvente seg all verden av den. MEN. hvis jeg, ja la oss si jeg står i gården da og starter opp å skal til å rygge, gir litt gass (dette skjer kun ved varm motor) men må bråbremse. slipper gassen og bilen stopper. den går fint på tomgang ellers. det samme skjer i kryss, kø kjøring osv. svært liten fart og brems, og bilen går fra tomgang til stop. Jeg har tatt opp forgasser og gjort den rein. har også sjekket de tre små membrane. den på høyre side er vel akselrasjons pumpen antar jeg, men de to andre er jeg ikke sikker på hva er til. fant forøvrig et hull i membran i klokka på venstre siden, byttet den og skruddet det i hopes. gikk så videre til justering av blandingen. skudde skruen helt inn også ut til der motoren hadde høyest turtal, justerte tomgang. men det her ikke hjulpet en dritt, samma problemet er der fremdeles og er svært iriterende spes i kø kjøring. De eneste justerings skruene jeg fant på gasseren er tomgangs skruen, en liten skrue som sitter inni hjørnet nede på gasseren og en under choke klokka, den til shocen har jeg ikke rørt. Har også sjekket vakumen til fordeler og den fungerer som den skal.

problem 3. dette er som sagt en Taunus 2.0l automat, den girer kjempefint og ingen ulyder. MEN. står jeg roligt (sefølgeligt) og setter den i revers så slår det i kassa, dette skjer kun når jeg setter den i revers.

Er det noen som er så snille og hjelper meg litt her, står bom fast på alle problem punkter her.

tusen takk for all hjelp jeg kan få.
Back to top
View user's profile Send private message
Kayrock77

PostPosted: Fri Jul 20, 2012 6:01 pm    Post subject: Re: Motor problem 2.l ohc, trenger sårt litt asistanse :( Reply with quote

Syns det virker som at du har en motor som trekker falsk luft en plass. og det kan være pakningen mellom toppen og innsuget eller mellom innsuget og forgasseren. Prøv å spray litt startgass rundt innsuget mens bilen går,trekker den falsk luft en plass vil turtallet da øke og du har funnet feilen.

Er det ikke det,så er gasseren sliten,og bør ha seg en overhaling med nye spisser,dyser og pakninger

Ang. auto-kassa di,kom jeg bare på i fart uten å være sikker på noe som helst,men kan komme av feil olje
Back to top
View user's profile Send private message
limited

PostPosted: Sat Aug 04, 2012 2:07 pm    Post subject: Reply with quote

Sjekk tenningsmerke på svinghjulet fremme,
går ikke motoren penest/finest på 8` fortenning, så kan det være registeret som er en tann feil, det har hendt meg på en taunus til en kamerat.

Vi stilte bare tenningen til omtrent 2cm før tenningsmerke, og da gikk den veldig pent, hehe. selvsagt ikke bra å kjøre slik. men bilen kjørte med slik tenning et par år, før den avgikk som delebil. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Motor og drivverk All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum