Ford Taunus klubben Norge Forum Index Ford Taunus klubben Norge
Forum for Ford Taunus klubben Norge

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Gokjenning
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Motor og drivverk
View previous topic :: View next topic  
Author Message
shingbling
Guest

PostPosted: Fri Jun 08, 2012 12:00 pm    Post subject: Gokjenning Reply with quote

Hey!

Noen som har gokjent en 1981 Ford Taunus fra 1.6 til 2.0 ?

viss dere har det så vill jeg gjerne vite hva dere bytta (bremser, oppheng osv) for og få dette gokjent Smile

Mvh Hans Robert
Back to top
shingBling
Guest

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 2:14 pm    Post subject: Reply with quote

fy faan det er my slappe folk her til og svare...
Back to top
Guest

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 4:32 pm    Post subject: Reply with quote

shingBling wrote:
fy faan det er my slappe folk her til og svare...

Kanskje slappe spørsmåls-stillere kan søke litt på forumet og på denne måten finne svaret??
Back to top
Kolbjørn

PostPosted: Tue Jun 19, 2012 9:05 am    Post subject: Reply with quote

Du må bytte bremsene bak fra 8" til 9" trommler.Bremsene framme er lik på alle Taunusene fra 1,3 til 2,3 l motor.
Back to top
View user's profile Send private message
tommyaleks

PostPosted: Wed Jun 20, 2012 1:15 am    Post subject: Reply with quote

Kolbjørn wrote:
Du må bytte bremsene bak fra 8" til 9" trommler.Bremsene framme er lik på alle Taunusene fra 1,3 til 2,3 l motor.

Du sier fra 1.3 til 2.3l . mener du da inkludert 2.3l ? jeg mener å huske at det er kraftigere pumper/bremseskiver på 2.3 literen. tar jeg feil ?
Back to top
Kolbjørn

PostPosted: Wed Jun 20, 2012 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

Det jeg har funnet ut er at alle Taunusene har samme skiver og kalippere framme og at 1,3 og 1,6 l opp til 73 hk har 8" trommler og at 1,6 Gt, 2,0 og 2,3 har 9" trommler.
Back to top
Guest

PostPosted: Wed Jun 20, 2012 3:43 pm    Post subject: Reply with quote

Kolbjørn wrote:
Det jeg har funnet ut er at alle Taunusene har samme skiver og kalippere framme og at 1,3 og 1,6 l opp til 73 hk har 8" trommler og at 1,6 Gt, 2,0 og 2,3 har 9" trommler.

Dette medfører riktighet a høyeste grad! (Bortsett fra at 1.6 har ikke har 73, men 72 HK, pirk,pirk).
Back to top
Kolbjørn

PostPosted: Wed Jun 20, 2012 8:35 pm    Post subject: Reply with quote

Pga endrede vinkler på ventilene og slurevifte bla var det 73 hk i 1,6 l motoren i Taunus Mk 3. 2 literen fikk 101 hk.Pirk det også kanskje,men rett skal vere rett.
Back to top
tommyaleks

PostPosted: Sun Jun 24, 2012 11:48 am    Post subject: Reply with quote

Okay, for det var en som sa at jeg ikke kunne bruke 2.3l kalippere på en 2.0l se og at jeg da måtte sørge for å bruke 2.3l skiver også
Back to top
shingbling
Guest

PostPosted: Wed Jul 04, 2012 10:02 am    Post subject: Reply with quote

1,6 til 2,0.. viss det er sån att jeg må byte hele hjævla aksingen :p så gidder jeg ikke gokjenne.. men det er mange som sier det bare er å ha på 2,0 bremser framme... siden det går under "mindre ombygging hos biltilsynet" så skall det ikke vær mye jobb Smile men Ford viste ingeting dem heller Smile så står nokså fast...
Back to top
Kolbjørn

PostPosted: Wed Jul 04, 2012 3:37 pm    Post subject: Reply with quote

Som jeg prøvde å forklare tidligere så er det samme skiver og kalippere framme på ALLE Taunusene så du behøver ikke å gjøre noe framme.
Og du behøver heller ikke å bytte bakaksling.Taunus MK III med 2 liter hadde den lille akslingen men den hadde 9" trommler.
Back to top
Guest

PostPosted: Wed Jul 04, 2012 11:00 pm    Post subject: Reply with quote

Kolbjørn wrote:
Som jeg prøvde å forklare tidligere så er det samme skiver og kalippere framme på ALLE Taunusene så du behøver ikke å gjøre noe framme.
Og du behøver heller ikke å bytte bakaksling.Taunus MK III med 2 liter hadde den lille akslingen men den hadde 9" trommler.

Du SKAL i henhold til Ford sine papirer bytte til rett utveksling ved slikt motorbytte og da er det vell henholdsvis enklere å montere komplett aksle med dei rette delene??
Back to top
TAUNUS COUPE

PostPosted: Sun Sep 09, 2012 5:08 pm    Post subject: Reply with quote

min e bytta fra 1.6 til 2.0. står i vognkortet. 9"bremser bak.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TAUNUS COUPE

PostPosted: Sun Sep 09, 2012 5:10 pm    Post subject: Reply with quote

samma om du har 2.50:1 eller 7.00:1. er ikke gearinga som skal retardere massen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ford frek
Guest

PostPosted: Fri Nov 02, 2012 10:21 pm    Post subject: Reply with quote

Er vel bare å bytte motor uten noe mer mod enn det,de som tar eu på gammle forder ser ikke forskjell likevel.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Motor og drivverk All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum