Ford Taunus klubben Norge Forum Index Ford Taunus klubben Norge
Forum for Ford Taunus klubben Norge

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Taunus går varm

Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Annet teknisk
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Taunus16L
Guest

PostPosted: Thu Dec 08, 2011 2:35 pm    Post subject: Taunus går varm Reply with quote

Hei, min Taunus 1.6 MK2 går varm. Har byttet termostat 2 ganger, 2 forskjellige typer. Den blir så varm at måleren er nesten oppe på det røde. Men så er det det at termostaten henger egentlig bare inni termostathuset og dingler som den vil, så jeg har limt den fast og tettet rundt den med pakningssement og det holder iallefall skikkelig tett og termostaten sikker fast som den skal. Med den gamle termostaten er den for kald, ellers alt som normalt.
Så jeg stiller to spørsmål:
Hvorfor går den varm?
Skal det være en gjenstand eller noe som holder termostaten fast og hvor får jeg tak i det???
Back to top
limited

PostPosted: Thu Apr 19, 2012 5:30 pm    Post subject: Reply with quote

Montert termostaten opp-ned?? den skal ihvertfall ikke være løs.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kolbjørn

PostPosted: Fri Apr 20, 2012 7:42 am    Post subject: Reply with quote

Skal vere en litt "kantete" åpen metallring som du setter i et spor over termostaten.Dersom du ikke finner den kan du prøve på et opphoggeri.Tror det er likt på Sierra og Scorpio med OHC.
Back to top
View user's profile Send private message
ford fan
Guest

PostPosted: Wed Sep 26, 2012 6:48 pm    Post subject: Reply with quote

er vel bedre den går litt for kald enn for varm,min ligger rett over de to første hvite strekkene,gåt nesten til midten,så trekker den seg tilbake igjen,
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Annet teknisk All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum