Ford Taunus klubben Norge Forum Index Ford Taunus klubben Norge
Forum for Ford Taunus klubben Norge
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Dekkdimensjoner
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Styling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Guest






PostPosted: Mon Apr 04, 2011 4:55 pm    Post subject: Reply with quote

Kjetil wrote:
Ut fra denne konversonen , vil jeg tro det var vanlig med 3,75 storaksling på Stv. også, med 2,0 ohc?

Her på Østlandet er en kombinasjon med 5-trinnskasse og rett rulleomkrets , en super utveksling til 4 syl.motor.


Det høres rett ut ja, når snøen forsvinner og jeg igjenn kan komme inn i garasjen, skal jeg se etter på min 78 2.0 ohc stv, samt kan ta en kontroll opp mot liiraturen. Very Happy

Ja, rett rulleomkrets, samt 5trinns og ohc, er helt topp! (da gjerne med 4.11 diff.).
Back to top
Kolbjørn



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 508
Location: Stord

PostPosted: Fri Apr 29, 2011 8:55 pm    Post subject: Reply with quote

Kjetil
Har Stian liggende en 389 utveksting til stor atlas? Er den til salgs?Pris?
Har skaffet meg en atlas med 3,44-1 utv,men ønsker meg noe nermere 411 utveksling.
Mener en i escortklubben har 411 utv til stor atlas.

Har bestilt dekk til nyfelgene nå.FALKEN 195/55x15. Så får jeg håpe at felgene ikke subber i ved fult rattutslag.Felgene er i dim 7x15 ET 38.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil
Guest





PostPosted: Sat Apr 30, 2011 8:40 pm    Post subject: Reply with quote

Det blir til at jeg skal ha den 3,89 til min bil ,og han kommer til å kjøpe fullt sett i fra Quife med 4,11.

Jeg skal ha 2,3 4 syl , så da tror jeg det blir en fin utv. til mitt bruk.
Back to top
Kolbjørn



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 508
Location: Stord

PostPosted: Sat Apr 30, 2011 8:51 pm    Post subject: Reply with quote

Ok.Dette blir nok bra.Skal du på treffet på Hunderfossen,og blir du ferdig med bilen før treffet?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil
Guest





PostPosted: Sun May 01, 2011 9:59 pm    Post subject: Reply with quote

Skal på Hunderfossen ja, er jo med å arrangerer.
Hentet bilen natt til i går , som et prosjekt , og har store problemer med leddgikt, så jeg tør ikke å håpe på å kjøre med bilen føre tidligst neste sommer.
Back to top
Kolbjørn



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 508
Location: Stord

PostPosted: Tue May 03, 2011 8:18 am    Post subject: Reply with quote

Ok.Skal prøve å komme meg på treffet jeg også.Har alt for mye på gang for tiden,men håper å få med treffet med nylakkert Taunus.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Sjøen
Guest





PostPosted: Fri May 13, 2011 10:47 pm    Post subject: Reply with quote

Har lyst på å løfte tråden litt med bakaksel mas igjen , da jeg vet at trådstarter har fått seg stor atlas.

Jeg har gått igjennom literaturen som jeg har tilgjengelig , og det som står der er desverre ikke representativt for annet enn de Engelske bilene , og dataene på dem er blitt kopiert over til litteratur om venstrestyrte biler.
Dette gir en del feil , så man bør ikke bruke disse opplysningene som fasit.

Jeg påstår heller ikke at alle mine tidligere påstander om originalmonterte akslinger er riktig , men når jeg har snakket med flere av gamlekara , påstår disse at stor aksling med lettere utveksling var vanlig på HD og stv utgaver.
Back to top
Kolbjørn



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 508
Location: Stord

PostPosted: Thu Aug 18, 2011 10:27 pm    Post subject: Reply with quote

Har fått tak i en atlas fra en 1980 Taunus 2,3. Så jeg regner med at det er 3,44-1 utveksling på den.
En fordproff i escortmiljøet har tilbudt seg å overhale denne for meg i vinter og å bytte utveksling.Jeg kunne velge om jeg ville ha 3,89 eller 4,11.
Så nå er jeg litt i tvil.Motoren jeg har drar godt fra o til ca 6300 rpm.Og med den lille akslingen jeg har nå med 4,11 utveksling har jeg klokket den fra 0-100 km/t på 7,3 sekunder (med stppeklokka på mobilen).
Den hadde kanskje klart dette like bra med 3,89 utveksling også + at turtallet hadde blitt noe lavere på landeveien.
Men 3,44 vil jeg absolutt ikke ha.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Styling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group