Ford Taunus klubben Norge Forum Index Ford Taunus klubben Norge
Forum for Ford Taunus klubben Norge
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Foringer..
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Annet teknisk
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Fri Jan 18, 2008 3:16 pm    Post subject: Reply with quote

Er bedre at de sitter FAST, enn ar de ligger og romler rundt inni hullet..
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
lulle80



Joined: 24 Dec 2007
Posts: 67
Location: Mo i Rana

PostPosted: Fri Jan 18, 2008 6:29 pm    Post subject: Reply with quote

Nå er foringene på plass, og alt er i skjønneste orden... Jippi!!! Very Happy
_________________
75 Taunus 1.6 L 2D SED
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Fri Jan 18, 2008 8:02 pm    Post subject: Reply with quote

Høres bra ut !
Håper bilen blir bedre på veien da ?!
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
lulle80



Joined: 24 Dec 2007
Posts: 67
Location: Mo i Rana

PostPosted: Fri Jan 18, 2008 11:00 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, vi får håpe d. Men tror jeg skal bytte de som sitter (på klokka) og Smile men må bestille de først...
_________________
75 Taunus 1.6 L 2D SED
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Fri Jan 18, 2008 11:43 pm    Post subject: Reply with quote

Tror de på toppen av klokka er sånne delvis fulle foringer.. De har en sterk tendens til å få baken på Taunus'er til å "flyte"..

Har fått anbefalinger om å ikke kjøpe de originale, men istedenfor bestille de som står foran i nedre bærearm bak.. De skal ha samme diameter, men de som står i nedre bærearm er solide.. dvs ikke åpninger i gummien..
Kan ikke garantere dette, for jeg stoler ikke helt på hukommelsen min...
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Ford`n i ordn



Joined: 25 Dec 2007
Posts: 39
Location: Mo i Rana

PostPosted: Sat Jan 19, 2008 8:28 pm    Post subject: Reply with quote

Tror det beste er å bruke polyurethan fra fra f.eks. RSeuroford. Det skal jeg bestille. Et annet alternativ for å få akslingen til å ikke vandre sideveis er å montere panhardstag.
_________________
http://youtube.com/watch?v=m541Dn4rX-g

1982 Ford Taunus 2.0 Bravo Smile
1993 Sierra saphire 2.0 4X4
1994 Chevrolet Suburban 5.7 4X4
1978 Volvo 245 L
2001 Ski-Doo Summit 800
Back to top
View user's profile Send private message
lulle80



Joined: 24 Dec 2007
Posts: 67
Location: Mo i Rana

PostPosted: Sat Jan 19, 2008 9:43 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, det stemmer at de på (toppen) er delvis fylt, og er enig med Sture, at poly er nok det beste...
Men, hva er panhardstag? Confused
_________________
75 Taunus 1.6 L 2D SED
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mnr.261



Joined: 01 Oct 2007
Posts: 108
Location: sarpsborg

PostPosted: Sun Jan 20, 2008 6:49 am    Post subject: Reply with quote

Rettelse: nedre bærearm har en annen dimensjon på foringene, men de er like i BEGGE ender av de øvre lenkearmene, Altså i klokka og i staget!
Tips jeg fikk av ford for mange år siden var å bruke hele foringer i begge ender da den vil bli litt stødigere av det. Grunnen til de hullene i to foringer var for å få en mykere kjøring sa de til meg! Men taunus var jo også ment som en gubbebil/familiebil også da! Very Happy
_________________
1977 taunus 2,3 Ghia 4-dørs
Back to top
View user's profile Send private message
Ford`n i ordn



Joined: 25 Dec 2007
Posts: 39
Location: Mo i Rana

PostPosted: Sun Jan 20, 2008 10:54 am    Post subject: Reply with quote

lulle80 wrote:
Ja, det stemmer at de på (toppen) er delvis fylt, og er enig med Sture, at poly er nok det beste...
Men, hva er panhardstag? Confused


Det er et stag som er festet langt ut på ene siden av akslingen og festet i karossen på motsatt side. Slik at det hindrer sideveis vandring. Litt arbeid å montere det. Må sveises feste i kaross og på aksling...
Men helt klart billigere enn poly foringer. Jeg skal ha både poly og jeg skal montere wattlink.
_________________
http://youtube.com/watch?v=m541Dn4rX-g

1982 Ford Taunus 2.0 Bravo Smile
1993 Sierra saphire 2.0 4X4
1994 Chevrolet Suburban 5.7 4X4
1978 Volvo 245 L
2001 Ski-Doo Summit 800
Back to top
View user's profile Send private message
Eirik



Joined: 26 Apr 2005
Posts: 738
Location: Arendal

PostPosted: Sun Jan 20, 2008 11:40 am    Post subject: Reply with quote

Skal du montere Wattlink eller Panhard ?
Panhard er vel bare et skråstag som du skrev, mens wattlink er vel en krengningshemmer som er festet bl.a. på klokka og i hver side..
Eller husker jeg feil ?
_________________
78 Taunus 1.6 Base, -80 Taunus 2.0is -92 Ford Scorpio 2,9i, -88 Ford Fiesta XR2, -78 Ford Escort RS2000 m.flere
Back to top
View user's profile Send private message
Cortiworth IV



Joined: 15 Feb 2007
Posts: 109
Location: Bergen

PostPosted: Sun Jan 20, 2008 3:00 pm    Post subject: Reply with quote

Her er en bra forklaring:

http://www.miracerros.com/mustang/t_suspension.htm#Lowering

Scroll et stykke ned...

SveinA
_________________
76 2,3S
76 2,3S
82 1,6 Bravo
Medlem 161
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ford`n i ordn



Joined: 25 Dec 2007
Posts: 39
Location: Mo i Rana

PostPosted: Mon Jan 21, 2008 8:43 pm    Post subject: Reply with quote

Cortiworth IV wrote:
Her er en bra forklaring:

http://www.miracerros.com/mustang/t_suspension.htm#Lowering

Scroll et stykke ned...

SveinA


Det va en meget bra forklaring.
Skal montere wattlink Very Happy
_________________
http://youtube.com/watch?v=m541Dn4rX-g

1982 Ford Taunus 2.0 Bravo Smile
1993 Sierra saphire 2.0 4X4
1994 Chevrolet Suburban 5.7 4X4
1978 Volvo 245 L
2001 Ski-Doo Summit 800
Back to top
View user's profile Send private message
Ghiadriver



Joined: 05 Apr 2007
Posts: 53
Location: Troms

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 10:53 pm    Post subject: Reply with quote

lulle80 wrote:
Næi, e du tuillatt? hehe, nå er endelig broene nedmontert, og skal levere de på det lokale Ford verkstedet i morgen. - De skulle presse ut foringene.
Jeg var i går å kjøpte en meiselmaskin (prøvde å meisle de ut) Rolling Eyes , men det va fan`me ikke ænkelt, dæm rekka seg jo fan ikke, de dær jævlan...
MEN: Nå er alt bare fryd å gammen... foreløpig... Laughing
Går alt etter planen blir det vel montering i helga Smile


Gi opp så fort, hva er det slags tøv? Er ikke du fra Nord-Norge? Nei gå å skam deg!
Skifte foringer=masse trøbbel! Det er helt vanlig! Surprised
Fikk Ford ordnet det da?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Guest






PostPosted: Sat Apr 10, 2010 6:47 am    Post subject: Reply with quote

Tar opp denne tråden, jeg. Polyforinger er helt klart en fordel på Taunus. De på klokka er delte=enkle å ta inn/ut. De i bærearmene er hele, men de kan du jo montere i skrustikke. Det gjorde jeg. I tillegg så boxet jeg bærearmene, dvs. sveise på 3mm plate på undersiden med utsparing til feste av stabstaget. Nå er det bare dager til den skal ut. GLEDER MEG!!!!!!!! Very Happy
Back to top
TAUNUS COUPE



Joined: 06 Sep 2009
Posts: 68
Location: Stavanger

PostPosted: Sat Apr 10, 2010 6:59 am    Post subject: Reply with quote

Faen og! Glemte visst å logge meg på nå jeg skrev innlegget for et par min. siden. Jeg håper at disse 2 forandringene er nok til at bilen ikke hiver slik med raua når jeg girer. Blir og spennende å prøve med nye hjul i år. 185/60 og 235/50 på 6x13`` ATS Classic felger. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Annet teknisk All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group