Ford Taunus klubben Norge Forum Index Ford Taunus klubben Norge
Forum for Ford Taunus klubben Norge

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Senking av coupe V6

Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Styling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kriwilill

PostPosted: Thu Apr 09, 2015 9:13 am    Post subject: Senking av coupe V6 Reply with quote

Hei, jeg ser det der en del diskusjon angående senking og at man MÅ bruke senkefjærer beregnet for V6 hvis man har det stående i motorrommet.
Men jeg finner ingen plass der de selger senkesett beregnet for V6. Det vriker som om det er samme type senkesett som selges for alle taunuser fra 70-82, med noe unntak på stasjonsvogn.

Jeg kontaktet Gasoline, og de sa at sitt godkjente senkesett 40/30 er beregnet for modellene: GBS / GBNS / GBTS / GBFS / CBTS / GBTK / GBFK / GBCK / GBNK / GBNS.
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=11286

Jeg ser også Motomobil selger 40/40, men står ingen ting om de er godkjent.
http://www.motomobil.com/chassis-lowering-kit-front-axle-40mm-lowered-2-springs,3237,43230480-1.html

Noen andre leverandører selger også godkjente senkesett, 40/40, men da kun for 79-82.
http://autobua.no/understell/senkefjaerer/ford/taunus-gbs/taunus-40-40-v-maxx-senkefjaerer-35-fo-103

Så noen der ute som har funnet senkesett beregnet for V6?
Er Gasoline sitt senkesett med kun 30mm bak lite? Der er jo bak på bilen man har en halvmeter med klaring mellom gummi og skjerm Laughing
Noen med erfaring å få godkjent 1974 V6 med autobua sitt senkesett?
Back to top
View user's profile Send private message
kriwilill

PostPosted: Fri Apr 10, 2015 10:08 am    Post subject: svar fra gasolin Reply with quote

Jeg har fått svar fra gasolin, og på senkesettet de leverer må man holde seg under maks akselvekt som senkesettet er godkjent for.
Settet de leverer er godkent med foraksel maks 755, bakaksel maks 870kg.
Back to top
to far gone

PostPosted: Sun Apr 26, 2015 7:59 pm    Post subject: Re: svar fra gasolin Reply with quote

kriwilill wrote:
Jeg har fått svar fra gasolin, og på senkesettet de leverer må man holde seg under maks akselvekt som senkesettet er godkjent for.
Settet de leverer er godkent med foraksel maks 755, bakaksel maks 870kg.

Ser ikke problem ??? dette er jo oppgitte maks vekt fra vognkort 2.3 Taunus .. Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kriwilill

PostPosted: Mon Apr 27, 2015 1:59 pm    Post subject: Reply with quote

Bare usikker på om bilen blir ubrukelig lav foran.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Styling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum