Ford Taunus klubben Norge Forum Index Ford Taunus klubben Norge
Forum for Ford Taunus klubben Norge

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Forgasser på 1600L

Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Motor og drivverk
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gundi
Guest

PostPosted: Thu Nov 07, 2013 6:46 pm    Post subject: Forgasser på 1600L Reply with quote

Heihei.

Jeg har en 1600L som jeg har satt til restaurering.

1,6l'ern som satt i den røk for meg, og jeg satt inn en utslitt 2,0l fra er Sierra i den for å ha noe som gikk imens.
Nå tenkte jeg å sette istand originalmotoren igjen, og jeg har jo kjøpt splitter ny gasser til 2,0l'ern.

Er det noen her som kan si meg om jeg kan sette på weber 32/36 dgv på 1,6l-motoren?
Nå har jeg en FoMoCo enporter som sitter på, og den er ikke no særlig...syns jeg da!
Den er sliiiten...

Må jeg dyse om gasseren eller noe sånt for å kunne sette den rett over? Ha andre type plugger? Osv, osv...

Setter pris på alle svar. Smile
Back to top
Kolbjørn

PostPosted: Tue Nov 12, 2013 6:51 pm    Post subject: Reply with quote

Du kan bruke innsug og 32/36 forgasseren fra 2 literen på 1,6 literen.Men for at det skal bli helt ideelt bør vel forgasseren dyses om.
Du kan jo bygge 1,6 literen om til 1,6 GT.Da trenger du 32/26 weberen m innsug,grenrør og en kvassere kam.Usikker på hvilken kam du behøver,men det er det kanskje noen her inne som vet.Er 1,6 literen fra MK I eller MK II får du 88 hk,og er den fra en MK III får du 90 hk. Da får du en kjapp og turtalsvillig 1,6.
Back to top
View user's profile Send private message
jasidet
Guest

PostPosted: Sat Aug 30, 2014 7:17 am    Post subject: Reply with quote

Bruk 2,0 forgasser, samt kam fra 2,0 og eksosmanifoilen, sett alt dette på 1,6 toppen, funker meget fint uten noen dysing av forgasser m.m. merkbar forskjell fra orginal 1,6.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Ford Taunus klubben Norge Forum Index -> Motor og drivverk All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum