View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mathiassolsen
|
Posted: Sat Feb 01, 2014 6:50 pm Post subject: Bytte låssett på Taunus 1981 |
|
|
Har desverre mistet nøkkelen til min 1981 Taunus og har fått nytt komplett låsesett. Lurer bare på om jeg får berget alle de gamle låsene ettersom nøkkelen helt sikkert dukker opp når jeg har montert det nye settet...
Rattlåsen er på og har hørt man må bore sund tenningslåsen pga. dette. Noen erfaringer? |
|
Back to top |
|
 |
to far gone
|
Posted: Mon Feb 03, 2014 8:54 pm Post subject: Re: Bytte låssett på Taunus 1981 |
|
|
mathiassolsen wrote: | Har desverre mistet nøkkelen til min 1981 Taunus og har fått nytt komplett låsesett. Lurer bare på om jeg får berget alle de gamle låsene ettersom nøkkelen helt sikkert dukker opp når jeg har montert det nye settet...
Rattlåsen er på og har hørt man må bore sund tenningslåsen pga. dette. Noen erfaringer? |
Normalt sett kan du dirke denne med en annen Taunus nøkkel og slippe bore den i stykker ...  |
|
Back to top |
|
 |
mathiassolsen
|
Posted: Tue Feb 11, 2014 9:39 pm Post subject: |
|
|
Har fått ut låsene til dørene i behold.
Klarer kanskje å få ut tenningslåsen også, ved å bore ut skruen til rattlåsen. Da slipper jeg å bore sund selve tenningslåsen og trenger bare ny skrue.
Bagasjerommet for bli et mysterium enda. Men det kan vente ettersom det er tenningslåsen som er viktigst å få i orden. |
|
Back to top |
|
 |
|